|
Právě je 576 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: rosmano gregorios777
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116816527 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: SVĚT POTŘEBUJE NADĚJI - KRISTA!!! (Skóre: 1) Vložil: redifon v Sobota, 19. listopad 2022 @ 13:12:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) |
Zpět k tématu: Jak jsem již napsal:
ZKOUŠKY, VĚRNOST, SVOBODA VŮLE
Bez zkoušek se věrnost nemůže manifestovat. A bez svobodné vůle je jakákoli zkouška NEMOŽNÁ.
List Jakubův 1, 2 [biblenet.cz] [biblenet.cz] Mějte z toho jen radost, moji bratří, když na vás přicházejí rozličné zkoušky. Zjevení Janovo 3, 10 [biblenet.cz] [biblenet.cz] Protože jsi zachoval mé slovo a vytrval, zachovám tě i já v hodině zkoušky, která přijde na celý svět a prověří obyvatele země. Matouš 24, 13 [biblenet.cz] [biblenet.cz] Ale kdo vytrvá až do konce, bude spasen.
Ten, kdo nemá svobodnou vůli, ani nemůže zhřešit, neboť ztratil možnost volby mezi dobrým a zlým. Vy kalvinisti jste tudíž vyvolení, svatí, bezhříšní, Kristovu oběť vůbec nepotřebujete - a tudíž za vás ani Kristus nezemřel!!!
Tak daleko ovšem, Kalvín nedohlédl!!!
Kdyby byl člověk zbaven svobodné vůle - tak proč by Spasitel hovořil o VYTRVALOSTI AŽ DO KONCE??? Bez svobodné vůle jakékoli zkoušky ztrácejí smysl!!!
K oddílu Ř. 13-23. Svrchovaný Bůh se rozhodl k tomu, že provede volbu. A zvolil si Jákoba - což však neznamená, že by Ezaua zavrhl, či nenáviděl. Ekumenický překlad praví: "ale Ezaua jsem odmítl."
Byl-li Ezau nakonec zavržen, bylo to následkem jeho zlých činů a nekajícího srdce - a nikoli proto, že ho Bůh bezdůvodně a nespravedlivě zavrhl.
Tedy ten, kdo tvrdí, že Bůh a priori zavrhuje člověka, nehledě na jeho činy, se rouhá, protože přisuzuje Bohu nespravedlnost. A z Písma víme, že Bůh nemá radost ze smrti hříšníka (Ez. 33,11; 1Tm. 2,4; 2Pt. 3,9). Bůh je láska (1J. 4,8; 1J. 4,16). Bůh nenávidí hřích - ale nikoli hříšníka. Kdyby Bůh nenáviděl hříšníky, tedy všechny nás, tak by neposlal svého Syna na svět, aby za nás zemřel!!!
Ale díky Pánu, který se slitovává!
Musím znovu konstatovat, že kalvinistická doktrína je ve flagrantním rozporu s výše uvedenými verši!!! * * * Dále se bohužel musím vyjádřit k tomuto:
* * * Pokud tedy kalvinisté spojují svoji naději s politickými událostmi, musím bohužel konstatovat, že to jsou skuteční duchovní invalidé. Nevědí snad, že všechna království světa jsou pod Satanovou vládou (Lk. 4; 5-7) a že celý svět leží ve zlém (1J. 5,19)??? A nařčení, že upírám Bohu jeho svrchovanost může pronést buď člověk rozumu skutečně mdlého - anebo fanatický člověk stižený nenávistí, která ho už zbavuje zdravého rozumu. O humanismu psát nebudu . . . POMLUVA!!! * * * Jen Kristus je mojí (a naší) nadějí - kalvinisto!!!
* * * Kalvinista praví: "Tady jasně vidíš, že apoštol Pavel byl "kalvinista"..... :-)))" Tak k tomu se mám vyjadřovat??? * * * K Ř. 9,16:
Římanům 9, 16 [biblenet.cz] Nezáleží tedy na tom, kdo chce, ani na tom, kdo se namáhá, ale na Bohu, který se smilovává. Ano, jistě, to ani nemám v úmyslu popírat. Ten, kdo mi toto přisuzuje, jedná evidentně ve zlém úmyslu. Text nám ve své podstatě říká, že nelze být spasen na základě skutků, protože můžeme být spaseni pouze na základě Boží milosti. Efezským 2, 9 [biblenet.cz] Spasení není z vás, je to Boží dar; není z vašich skutků, takže se nikdo nemůže chlubit. Všichni jsou pozváni k hostině, viz (Mt. 22; 1-14) - nikdo není opomenut!!!Ale ten, kdo přijde na hostinu v ohyzdném rouchu vlastní samospravedlnosti (L. 18; 9-14), ten dopadne velmi špatně (Mt. 22; 12,13).
Bůh se snaží zachránit všechny - nikoho předem neodepisuje!
Lukáš 18, 26 [biblenet.cz] Ti, kdo to slyšeli, řekli: „Kdo tedy může být spasen?“ Lukáš 18, 27 [biblenet.cz] Odpověděl: „Nemožné u lidí je u Boha možné.“ * * * Redifone:
Tak tento posměšek kalvinisty svědčí o jeho zlé vůli. Já jsem se zde mnohokrát proti římským katolíkům vymezil, neboť v určitých věcech bloudí, např. v tom, že mezi člověka a Krista, našeho Přímluvce, staví Pannu Marii a celou plejádu zemřelých svatých. Nicméně římští katolíci neberou lidem naději a nikterak nezpochybňují Spasitelovo zvolaní:
Tento výrok je obecný, tedy platící bez výjimky pro všechny. Všichni jsme obtíženi svými hříchy a proto spěcháme ke Spasiteli, aby z nás hříchy sňal. To římští katolíci nezpochybňují, tedy cestu ke Kristu nikomu neuzavírají a proto mají naději na Boží smilování.
Naproti tomu kalvinisté (a teď použiji jejich oblíbené a frekventované úsloví) "dělají z Boha lháře" když tvrdí, že pro předem zavržené, Kristovo zvolání nemá smysl!!!
Podle kalvinistů by měl Kristus prohlásit: "Pojďte ke mně vyvolení!" * * * Římanům 9, 16 [biblenet.cz] Nezáleží tedy na tom, kdo chce, ani na tom, kdo se namáhá, ale na Bohu, který se smilovává.
Ano, jistě to vůbec nepopírám, ani jsem to nikdy neměl v úmyslu. Bůh je naprosto suverénní. Pouze tvrdím, že z tohoto textu nevyplývá, že by někdo byl bez příčiny, před stvořením světa zavržen.
Bez Božího požehnání je i práce povolaných služebníků neúčinná:
A pokud jde o ROZHODNUTÍ člověka: Chce-li být kdo zachráněn, musí se pro Krista rozhodnout.
KRISTUS ZVE!
Matouš 16, 24 [biblenet.cz] Tehdy řekl Ježíš svým učedníkům: „ Kdo chce jít za mnou, zapři sám sebe, vezmi svůj kříž a následuj mne.
Tedy: "KDO CHCE" - což znamená možnost volby. tedy člověk může chtít (přijmout pozvání), a stejně tak i pozvání odmítnout.
KRISTUS CHCE BÝT POZVÁN! NIKOHO NEVYLUČUJE!
Zjevení Janovo 3, 20 [biblenet.cz] Hle, stojím přede dveřmi a tluču; zaslechne-li kdo můj hlas a otevře mi, vejdu k němu a budu s ním večeřet a on se mnou.
Marek 16, 15 [biblenet.cz] [biblenet.cz] A řekl jim: „Jděte do celého světa a kažte evangelium všemu stvoření.
1. Timoteovi 1, 1 [biblenet.cz] Pavel, apoštol Krista Ježíše z pověření Boha, našeho Spasitele, a Krista Ježíše, naší naděje,rdf
|
| Nadřazený |
|
Re: SVĚT POTŘEBUJE NADĚJI! (Skóre: 1) Vložil: redifon v Sobota, 19. listopad 2022 @ 18:10:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Často se setkávám v kalvinismu s tvrzením, že vlastností člověka je "úplná zkaženost". S tím nemohu souhlasit. Úplná zkaženost, tedy ABSOLUTNÍ ZKAŽENOST, totiž znamená neschopnost jakéhokoli dobrého skutku. A neschopen jakéhokoli dobrého skutku je Satan a jeho andělé.
Ze svého článku překopíruji:
"Satan Boží lásky nemá a ani ji nenabízí. Nabízí sebelásku, peníze, moc, slávu, okultní vědění zaměřené sobecky jen k svému prospěchu. Je to nadlidská inteligence, chladná jako ocel. Na člověku jí nezáleží, chce jen člověka využít, zotročit a spolu s sebou strhnout do záhuby. Jistotu záhuby své i jím svedených lidí však před člověkem pečlivě skrývá. A v žádném případě nemá na mysli dobro člověka – nikdy ho nechce zachraňovat a ani nemůže !!!"
Člověk, ač porušen a zlý, dokáže ještě činit dobré skutky:
Matouš 7, 9 [biblenet.cz] Což by někdo z vás dal svému synu kámen, když ho prosí o chléb? Matouš 7, 10 [biblenet.cz] Nebo by mu dal hada, když ho poprosí o rybu? Matouš 7, 11 [biblenet.cz] Jestliže tedy vy, ač jste zlí, umíte svým dětem dávat dobré dary, čím spíše váš Otec v nebesích dá dobré těm, kdo ho prosí! Lukáš 11, 13 [biblenet.cz] Jestliže tedy vy, ač jste zlí, umíte svým dětem dávat dobré dary, čím spíše váš Otec z nebe dá Ducha svatého těm, kdo ho prosí!“
Nicméně, člověk ke zkaženosti (Písmo nepraví "úplné zkaženosti") může dospět:
2. Petrův 2, 12 [biblenet.cz] Ti lživí učitelé však jako nerozumná zvířata, určená od přírody za kořist a na porážku, rouhají se tomu, co neznají; zahynou ve své zkaženosti
Tedy pojem "úplná zkaženost" či "absolutní zkaženost" náleží jen Satanu a jeho andělům. Pro ty už není cesty zpět. Na nás, žijící lidi, se pojem absolutnosti nedá vztáhnout. Nicméně po naší smrti bude pro nás vše absolutní. rdf
|
| Nadřazený |
|
Zajímavý pohled na kalvinismus - k úvaze čtenářům (Skóre: 1) Vložil: redifon v Sobota, 19. listopad 2022 @ 19:12:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Steve Sewell –
silný argument proti kalvinismu: Římanům 11:7
“Co tedy? Oč Izrael usiluje, toho nedosáhl, ale
dosáhli toho vyvolení. Ostatní byli zatvrzeni.” (Ř 11:7, CSP)
Možná jeden z nejsilnějších argumentů proti
kalvinistickému pohledu na vyvolení je list Římanům v 11. kapitole. Mnoho z
této kapitoly podporuje arminiánský pohled na vyvolení, ale chtěl bych se teď
pouze soustředit na jeden z těchto bodů, a je to závažný bod.
V Římanům 11:7 je odkazováno na „Izrael“ a na
„vyvolené“ z Izraele. Je také odkazováno na „ostatní“ z Izraele. Pavel dále do
detailu rozebírá tyto „ostatní“, a jak tento ostatek má stále možnost dojít k
víře v Krista, což jasně dokazují verše Ř 11:11, 11:14, 11:23-24 (celé verše
viz patička článku).
Podle kalvinistického pohledu na vyvolení byl každý,
kdo bude spasen, vyvolen již před stvořením člověka; bylo to s konečnou
platností stanoveno někdy v minulé věčnosti. Pokud by to byla pravda, jak by
mohl Pavel na jedné straně odkazovat na „vyvolené“ z Izraele a potom pokračovat
v popisu, jak ti „ostatní“ z Izraele stále mají možnost být „naroubování zpět
na svou vlastní olivu?“ (verš 24)
Verš 11 praví „Ptám se tedy: Což klopýtli proto, aby
padli? Naprosto ne!“ Klopýtnutí nevěřícího Izraele nestojí mimo možnost
obrácení. Ta možnost tu pro ně, jako jednotlivce, stále je. O co mi v tomto
celém popisu ale jde: Pavel zde dělá rozdíl mezi „vyvolenými“ z Izraele a
„ostatními“ z Izraele, kteří stále mohou být naroubováni zpět na strom spasení,
pokud nebudou pokračovat ve své nevěře (verš 23). Pokud je ale správný
kalvinistický výklad vyvolení, jak by potom mohla pro „ostatní“ existovat
možnost zpětného naroubování, pokud nejsou mezi „vyvolenými“? Kalvinistický
postoj je v tomto bodě velmi těžko obhajitelný.
Je jediná možnost, jak najít smysl v tomto rozdílu
mezi „vyvolenými“ a „ostatními“, který zde Pavel předkládá, a tou je pohled z
pozice „společného vyvolení“ (angl. „corporate election“). Ta „ušlechtilá
oliva“, kterou Pavel popisuje v této kapitole, je perfektním příkladem pro
společné vyvolení. Z této pozice jsme jako jednotlivci vyvoleni, protože jsme
členové těla Kristova. My nejsme, jak to učí kalvinismus, členové těla Kristova
z důvodu, že jsme byli vyvoleni.
Výpis veršů z článku:
„Ptám se tedy: Což
klopýtli proto, aby padli? Naprosto ne! Ale jejich proviněním se dostalo
záchrany pohanům, aby to vzbudilo jejich žárlivost.“ (Ř 11:11)
„zdali bych nějak nemohl
vzbudit žárlivost svých pokrevních bratrů a některé z nich zachránit.“ (Ř
11:14)
„A oni,
nezůstanou-li v nevěře, budou naroubováni, neboť Bůh má moc je znovu
naroubovat. Jestliže tys byl vyťat z olivy od přírody plané a proti přírodě
naroubován na olivu ušlechtilou, tím spíše budou na svou vlastní olivu
naroubováni ti, kteří k ní od přírody patří.“ (Ř 11:23-24)
Originální článek
vyšel na webu „Society of Evangelical Arminians“:
|
| Nadřazený |
|
|
|